افسانه ها و باورهاي غلط از دنياي سئو

آموزش هاي تخصصي دانيال طاهري فر

افسانه ها و باورهاي غلط از دنياي سئو

۷ بازديد

افسانه ها و باورهاي غلط سئو همان باورهاي مرسوم در بين كاربران و مديران سايت ها و فعالان اين زمينه است.
جالب است بدانيد كه برخي از سئو كاران قديمي هنوز هم درگير برخي از اين باورهاي غلط هستند و بر عقايد خودشان اصرار دارند، اين در حالي است كه مراجع رسمي سئو آن ها را رد كرده اند.
در اين مقاله به اين باورهاي غلط پرداخته ايم.

اگر كمي در كسب‌وكار اينترنتي و مديريت وب‌سايت سابقه داشته باشيد، به احتمال زياد درباره سئو شنيده‌ايد و دانش نسبي از آن داريد (اگر چيزي درباره سئو نمي‌دانيد مقاله‌ي سئو چيست؟ را مشاهده كنيد).

سئو يكي از مباحثي است كه به دليل گستردگي فراوان و نبود يك مرجع مشخص براي آن، همواره افسانه‌ها و باورهاي غلطي درباره آن بين مردم رواج داشته و حتي در بعضي موارد از اين باورهاي غلط به عنوان قوانين گوگل ياد مي‌كنند و اعتقاد بسياري به آن‌ها دارند.

 

باورهاي غلط سئو

در اين مقاله مي‌خواهيم به چند باور غلط و افسانه دروغين درباره سئو بپردازيم كه به طور گسترده بين كاربران رواج دارد.

افسانه ها و باور هاي غلط از دنياي سئوباورهاي غلط سئو

۱ – چون سايت‌هاي بزرگ انجام مي‌دهند پس درست است

يكي از باورهاي غلط در زمينه سئو اين است كه بسيار مي‌شنويم كه چون يك سايت بزرگ و باسابقه كاري را انجام مي‌دهد پس آن كار درست است و روي سئو تأثير مثبت دارد. اين حرف كاملاً غلط است. وب‌سايت‌هاي بزرگ به دليل بودجه‌هاي بسيار زيادي كه دارند،‌ پيوسته در حال آزمايش شيوه‌هاي مختلف براي سئو هستند و استفاده آن‌ها از يك شيوه خاص لزوماً دليلي بر درست بودن آن نيست.

وب‌سايت‌هاي بزرگ معمولاً اعتبار بسيار بالايي نزد گوگل و ساير موتورهاي جستجو دارند. بنابراين گوگل آن‌ها را به خاطر تغييرات جزئي جريمه نمي‌كند و حتي اگر كاري كه انجام مي‌دهند غلط باشد، تأثير زيادي روي رتبه آن‌ها نخواهد داشت. درحالي‌كه اگر همين كارها را يك وب‌سايت كوچك و تازه‌كار انجام دهد، به طور حتم توسط گوگل جريمه خواهد شد.

۲ – شبكه‌هاي اجتماعي به بالا رفتن رتبه كمك مي‌كنند

تصور عمومي اين است كه اگر لينكي از وب‌سايت من در شبكه‌هاي اجتماعي به طور گسترده به اشتراك گذاشته شود، باعث افزايش تعداد لينك‌هاي خارجي و درنهايت افزايش رتبه وب‌سايت من خواهد شد.

نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه، تمام لينك‌هاي اشتراك‌گذاري شده در شبكه‌هاي اجتماعي NoFollow هستند و هيچ تأثيري در سئو وب‌سايت ندارند. البته اگر در وب‌سايت محتواي خوب و باكيفيت داشته باشيد، به اشتراك‌گذاري اين لينك‌ها باعث افزايش ترافيك وب‌سايت و درنتيجه بالا رفتن رتبه در گوگل خواهد شد.

۳ – تمام چيزي كه احتياج داريد،‌ محتوا است و لينك سازي ديگر كار نمي‌كند

اين مورد حتي توسط متخصصين سئو هم بسيار گفته مي‌شود، درحالي‌كه كاملاً غلط است.

اين نكته كاملا درست است كه محتوا پادشاه است و محتواي خوب بر همه‌چيز اولويت دارد، اما حتي اگر شما بهترين محتواي موجود در وب را توليد كنيد،‌ بازهم نمي‌توانيد بدون لينك‌هاي خوب به رتبه‌هاي اول برسيد.

يك مثال نقض از باورهاي غلط سئو در زمينه ي لينك سازي

به عنوان مثال ما براي بررسي اين موضوع يك مطلب بسيار با كيفيت نسبت به رقبا توليد كرديم و آن را در سايت قرار داديم، بعد از حدود دو هفته اين مقاله همچنان در صفحه ي 21 جستجوي گوگل باقي مانده بود.

3 روز بعد از شروع لينك سازي اين مقاله با جهشي عجيب روبرو شد و به صفحه ي 2 رسيد.

اينجا بود كه اهميت محتوا در كنار لينك سازي هرچند مختصر را به خوبي درك كرديم.

تعداد و كيفيت لينك به معني ميزان اعتبار يك وب‌سايت است و هر چه قدر لينك‌هاي يك وب‌سايت از سايت‌هاي بزرگ، باسابقه و با اعتبار بالا باشد، اعتبار سايت دريافت كننده لينك، نزد موتورهاي جستجو بالا خواهد رفت.

بايد توجه داشته باشيد كه موتورهاي جستجو، كيفيت محتوا را از طريق معيارهاي خاصي تشخيص مي‌دهند كه يكي از ‌آن‌ها، تعداد لينك و اعتبار وب‌سايت است.

بنابراين اگر مي‌خواهيد رتبه‌هاي اول گوگل را تسخير كنيد، در كنار محتواي خوب به لينك‌هاي خوب هم احتياج داريد.

 

 

https://danialtaherifar.ir/seo-myths/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.